HTML

Úszni Kék

Egy amatőr úszó naplója. Pár éve nem tudtam felkelni az ágyból - tavaly 1 óra 34 perc alatt úsztam át a Balatont. Hogyan lesz egy gerincsérv-terápiából megszállottság.

Címkék

10km (1) 12 órás (2) 24 órás (3) 2km (2) 3500m (3) 4km (2) 4x400 (1) 4x400m (1) 50m (3) 5200m (1) 5km (2) 800m (1) abádszalók (1) adria (6) alkohol (1) áramvonalasság (1) áthúzás (2) ausztria (1) backwaterman (1) balaton (11) balatonboglár (3) balatonlelle (1) balaton átúszás (16) baleset (1) bánk (1) bánki tó (1) bányató (2) bátor tábor (3) békéscsaba (2) beszámoló (1) betegség (4) bezdán (1) budakalász (1) bukóforduló (2) búvárúszás (1) cetrend (15) cetrend 2012 (1) channel swim (1) cipzár (5) crikvenica (3) csapásszám (7) css (6) csúsztatás (23) dagály (1) deszka (1) dorog (1) duna (3) duna kupa (2) edzés (1) edzésterv (3) edzettség (1) egykezes (1) éjszakai úszás (1) elemzés (1) elfordulás (2) élménybeszámoló (1) élménykülönítmény (3) elsőkvadráns (4) eltolás (1) energiazselé (1) erő (1) esés (1) északiséta (1) étkezés (1) fájdalom (1) feel for the water (1) fogyás (1) fogyókúra (2) fúrógép (1) fűzfői átúszás (1) gárdony (1) gerinc (1) gerincsérv (1) géza úszás (5) göd (2) golf (5) goswim (1) grant hackett (2) gyakorlat (2) gyógyír (1) gyorsítás (16) gyorsúszas (1) gyorsúszás (98) gyula (1) hackett (3) hajlított könyök (1) hányados (1) hármas levegő (24) hatékonyság (1) hátfájás (2) hatos láb (1) hatos lábtempó (2) hátúszás (52) hetes levegő (1) hideg (1) hideg víz (1) hírek (1) horvátország (4) hosszútávúszás (1) hullámzás (1) ice swimming (1) idegesség (1) időeredmények (1) igyunk rája (1) iránytartás (1) ismétlések (1) i love balaton 2x (1) jótékonyság (3) kaja (1) kalória (1) kaptafa (1) kartempó (17) kaszálás (1) kecsap (6) kecskemét (3) kerékpár (1) kétkilcsis (1) kétoldali légzés (5) kettes láb (1) kettes lábtempó (5) kettes levegő (20) kisfiam (1) kritikus sebesség (4) lábbója (5) labrum (2) lábtempó (51) lake idro swim (1) laza (1) lazac (2) lazaság (2) leghosszabb úszás (4) legjobb 100m (3) legjobb 100m mell (2) legjobb 100m pillangó (2) legjobb 10km (3) legjobb 1500m (14) legjobb 1km (5) legjobb 200m (7) legjobb 200m hát (1) legjobb 200m mell (4) legjobb 200m pillangó (3) legjobb 200m vegyes (1) legjobb 2500m (10) legjobb 2km (16) legjobb 3km (11) legjobb 400m (9) legjobb 400m vegyes (2) legjobb 4km (11) legjobb 500m (5) legjobb 50m (9) legjobb 50m mell (1) legjobb 50m pillangó (5) legjobb 5200m (1) legjobb 5km (6) legjobb 6km (4) legjobb 7km (2) legjobb 800m (8) legjobb 8km (2) legjobb 9km (2) legjobb golf (2) legjobb gyh300 3km (3) legjobb hát 100m (1) legjobb hát 200m (2) legjobb hát 2km (1) legjobb hát 300m (1) legjobb hát 3km (2) legjobb hát 400m (2) legjobb hát 500m (1) legjobb hát 50m (6) legjobb idő (65) legjobb idők (36) legjobb kar 50m (1) legjobb láb 50m (1) legjobb medencés bá (1) legjobb mell 100m (2) legjobb mell 200m (1) legjobb mell 500m (2) legjobb tappancsos 50m (1) legjobb tappancsos láb 50m (1) légvétel (1) légzés (1) lelle beach swim (1) lendület (2) levegővétel (2) levegő nélkül (1) lupa tó (1) magas könyök (9) maraton (2) maratoni úszás (3) megfázás (1) mellúszás (3) nagyatád (2) napi adag (1) napsütés (1) neoprén (3) nyíltvíz (1) nyíltvízi úszás (4) nyílt vízi úszás (42) nyíregyháza (1) nyújtás (1) öbölátúszás (2) öbölúszás (1) öklözés (3) ökölszabály (1) oko benusica (1) olaszország (2) óra (1) ötös levegő (1) ottenstein (1) overglider (1) oxigénpiramis (1) pala (1) palatinus tó (1) pb (31) personal best (31) pillangó (2) popov (3) porckorong (1) porckorongsérv (1) porec (1) porecki delfin (1) postaverseny (1) részidők (1) révfülöp (3) risztov éva (1) ritmus (1) rövidpályás (1) ryosuke irie (1) sebesség (1) siklás (1) silo crikvenica (4) siófok (1) sport (2) sportuszoda (1) sri chinmoy (2) strand (1) swimsmooth (2) swim smooth (10) swinger (1) százalékszámítás (3) százhalombatta (1) székesfehérvár (2) szél (1) szemüveg (1) szenior úszóverseny (1) szentes (2) szerbia (1) szigliget (2) szintidő (8) szun jang (1) s alak (4) s úszás (1) tappancs (4) tappancsos legjobb 1500m (1) tappancsos legjobb 1km (1) tappancsos legjobb 2km (1) tappancsos legjobb 500m (1) tarzan úszás (1) technika (32) tejsavküszöb (4) teknőc (13) tempószám (50) tenger (7) tengeri úszás (6) tenisz (4) teniszlabda (2) tenyérellenállás (4) testmagasság (1) timex (1) timex ironman (1) tisza tó (1) tisza tó úszás (1) tiszta víz (2) tömeg (1) total immersion (2) total inmersion (1) trent grimsey (1) ú (1) újév (1) újévi csobbanás (1) új életmód (6) univer24 (1) úszás (3) uszoda (1) uszony (4) úszószemüveg (1) váll (8) vállfájdalom (36) vállkímélés (2) vállsérülés (2) váltó (5) váltott karú úszás (7) velence (2) velencei tó (4) velencei tóúszás (1) verseny (8) videó (2) zadar (1) zalaegerszeg (2) zamárdi (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • IGiveUpMyExpectations: Tudom, hogy már régi bejegyzés, de ha valaki olvassa: Az emberi szervezet képes kialakítani egy o... (2019.08.23. 10:40) Huszonötös
  • cyr45: Szia! Nem tudom, mióta írod újra a blogodat, én jó ideje nem néztem ide. Csak most értettem meg (... (2018.11.27. 23:03) Úszás - vállfájdalom
  • hanyi istók: Remélem nem kellett abbahagynod az úszást a sérülés miatt? (2018.10.17. 19:21) Crikvenica
  • cyr45: @hillaby: gondolom, még benn fogják tartani, a 25-ösben?... Így sok múlik majd azon, melyikőtöknek... (2017.03.18. 23:25) Cetrend
  • hillaby: @cyr45: Szia! A Komjádiba szoktam járni, délelőttönként egész jó, bár konténerekben öltözünk. A ví... (2016.11.23. 23:59) Dagály-búcsúztató félmaraton

Linkblog

StatCounter

Meleg idő és enyhe (néha élénk) szél fogadott minket a lellei szabadstrandon. A többszázas, színes egyenpólóba öltözött tömegről először azt hittem, hogy az úszásra érkezett, ám később kiderült, gólyatáborról volt szó.

A nevezés helyét elég nehezen találtam meg, ám minden flottul ment, előnevezettként a nevemet is megtalálták a listán. A vonalkódos szalag elég gyatra minőségű volt, az egyik oldalán kezdett elválni a varrás, így beleapplikáltam az óraszíjamba biztonsági okokból. Persze felesleges volt, mert nem volt egyáltalán vonalkódleolvasás, elég volt az utolsó kettő számjegyet bediktálni - ebből az is látszik, hogy az indulók száma végül nem haladta meg a százat.

Ellenben valahogy komolyabban sportoló társaságnak tűntek elsőre is, el is gondolkodtam, hogy vajon az utolsó helynél jobb kijut-e nekem.

Amikor láttam, hogy háromnegyed tizenkettőkor még bójákat húzkodnak, sejtettem, hogy nem indulunk el délben. A családias hangulatú eligazításon a szervező úr egyrészt megnyugtatott mindenkit, hogy fél egykor lesz a rajt, másrészt megmutatta a pályát, amit a partról nem lehetett belátni egy móló miatt, de a rajz elegendőnek bizonyult a megértéshez.

A rajthoz indulva feltűnt, hogy nem sokan melegítettek, ami egy kicsit reménykedésre adott okot, ám amikor a visszaszámlálás után elindultunk, láttam, hogy a társaság nagy többsége gyorsban nyomja, gondoltam is, na, én leszek az, akit csónakkal hoznak majd be.

Nem akartam nagyon lemaradni, ezért viszonylag keményebben kezdtem bele, meg hát a boly is húzott, így az első pár száz méteren egészen elöl (a család szerint a hatodik helyen) úsztam. A keleti fordító, nagy fehér bójánál még együtt voltam a bollyal, de éreztem, vissza kell vennem, ha be akarom fejezni a 3200 métert. Felvettem a saját tempómat, és rögtön látszott, hogy a többiek kezdenek elmenni (persze nem tudtam, hányan jöttek mögöttem).

A narancsszínű "rajt-cél" bójához visszaérve megnéztem az időmet: az óra 28 percet mutatott, persze ez nem bírt semmilyen információtartalommal, hisz nem tudtam, méterben hol tartok (a Google Earth szerint egyébként 1300 méternél tartottam, ami hihető is, ha a 22-es kilométereket nézem).

Néha már szép nagy hullámok jöttek, de szerencsére hátulról, így szép nyugodtan tudtam úszni. A strand határát jelző piros-fehér bóják mellett "sétáltam" el. Elég hosszú idő alatt haladtam el a két gomba alakú sárga bója mellett, a másodiknál már egy kék-sárga sapkás kolléga szembe jött. A nyugati, "hármas, sárga" fordítónál 48 percnél jártam - ez 2200 méter volt a program szerint, és valószínűleg ez is helyes, ha 22-es km-eket számítok.

A forduló után jött a feketeleves: a nagy hullámok immár szembe jöttek, ez másokat is zavart, két ember mellett is elúsztam. Már nem volt olyan sok hátra, de a hullámok miatt soknak tűnt a maradék egy kilométer. A narancssárga célra fordító bója után egy kolléga megpróbált leelőzni, és csak nagy erőfeszítések árán tudtam magam mögött tartani. Az ő ideje 1:12:49 lett, az enyém 1:12:48. Kicsit rosszabb, mint az 1:10, de erre tellett az erőmből, tudásomból.

Később "elbeszélgettünk" az úriemberrel, aki megizzasztott a végén (azért tettem idézőjelbe, mert az úr valószínűleg süketnéma volt), ám jelnyelven megbeszéltük a dolgot: ő ötvenhat évére hivatkozott, én pedig arra, hogy még csak egy éve úszom komolyabban. Hát, szeretnék én ilyen formában lenni ötvenhat éves koromban. (Egyébként ő korosztályos első lett.)

Egy-két órával később, amikor épp a vízhatlan fényképezőgépünket kerestük a Balatonban (a gyerek "elengedte", és nem szólt azonnal), hallottam a nevemet a partról: lám, olyan kevesen indultak, hogy még dobogóra is állhattam a 20-39 éves kategóriában. Kaptam egy érmet, egy csomó pólót meg úszósapkát, és persze tapsot is, aminek nagyon örültem.

Még jobban örültem volna persze, ha többen eljönnek egy ilyen jól szervezett versenyre, és emiatt lemaradok a dobogóról. Sajnálatos, hogy még százan sem indultak el, az év egyik legszebb és legmelegebb nyári napján! Ennek csak az elégtelen reklám lehet az oka, mert a szervezésre (a késéseken kívül) nem lehetett panasz.

Utóirat: ha valaki talál egy sárgászöld Canon EasyShare Sport 123 gépen a lellei szabadstrand Honvéd u. 28. előtti szakaszán, az jelentkezzen. (Legalább azt a pár vicces képet küldje el emailben, amit a gyerekkel csináltunk.)

Címkék: balaton szél hullámzás nyíltvízi úszás lelle beach swim nyílt vízi úszás

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://usznikek.blog.hu/api/trackback/id/tr543184992

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FüziMedve 2011.08.29. 13:45:00

Nem az elégtelen reklám volt az érdektelenség oka, hanem elsősorban a szervező szavahihetősége és megbízhatósága. Miután Németh Zsolt többször is átvágta már a lakosságot (is) évekkel ezelőtt, előbb sikerült elérnie, hogy az Öbölátúszás rendszeresen 4-5000-es létszáma a töredékére olvadjon, majd az idei évben még a rendeezés jogát is elveszítette (persze mindenki más hibás volt ebben, ő pedig csak áldozat...).

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2011.08.29. 13:47:35

@FüziMedve: :) Hát, látod, akkor szerencsém volt, hogy egyáltalán megrendezésre került. (Bár az idő szép volt, verseny nélkül is jól éreztük volna magunkat a Balcsin.)

A Messzeúszókra gondolsz?

FüziMedve 2011.08.29. 14:23:37

Németh Zsoltra gondolok, övé a Marathon Klub, hozzá tartozik a Messzeúszók honlapja, és elvileg ő a Magyar Hosszútávúszó Szövetség vezére. Személy szerint nekem fájdalmat még nem okozott, de ez kizárólag a szerencsén múlott, mert sikerült éppen elkerülnöm azokat a rendezvényeket, amelyeken egyáltalán nem teljesített, ellenben nem volt hajlandó visszafizetni az előnevezéskor, sőt, már a helyszínen is beszedett nevezési díjakat. Mondom, én még szinte "érintetlen" vagyok, bár egyszer öt órát vártam a rajtra egy Öblön, a fűzfőin pedig szintén egy ötöst, de mivel hatot kellett volna, így nekem ez elmaradt (óvatosságból viszont nem neveztem ekkor, amíg nem látszott úgy, hogy közeledik a rajt, így nem is buktam semmit - ellenben sok más reménykedővel). Rizsázott ő már az időjárásról, a rajtról, rendszeresen teszi a verseny indításáról, de volt olyan is, hogy útban a kiírt rajthoz a kocsiban egy barátom felhívott, hogy nem Fűzfőn, hanem Almádiból indulunk, mert Hókuszpók (NZs) reggel így döntött...
Emellett visszaél a MHÚSZ tisztségével, lejáratja a szervezetet, ld. pl. a szombati verseny kiírását (méghogy ez OB... vicc! Ehhez képest a gyulai szenior OB egy kifejezett olimpiai deja vo).
Nem mondom, vannak kifejezetten meghatározó élményeim is a versenyeiről, például amikor két éve a korcsoportomban közel kétszáz közül dobogóra állhattam az Öblön, de azért itt érték-ellenértékről van szó, én fizettem egy szolgáltatásért, ő meg teljesítette az elvárhatót, azért már ne kelljen másként felfognom... Amit meg elértem, azt nem ő inspirálta, hanem a saját motivációim.
süti beállítások módosítása