HTML

Úszni Kék

Egy amatőr úszó naplója. Pár éve nem tudtam felkelni az ágyból - tavaly 1 óra 34 perc alatt úsztam át a Balatont. Hogyan lesz egy gerincsérv-terápiából megszállottság.

Címkék

10km (1) 12 órás (2) 24 órás (3) 2km (2) 3500m (3) 4km (2) 4x400 (1) 4x400m (1) 50m (3) 5200m (1) 5km (2) 800m (1) abádszalók (1) adria (6) alkohol (1) áramvonalasság (1) áthúzás (2) ausztria (1) backwaterman (1) balaton (11) balatonboglár (3) balatonlelle (1) balaton átúszás (16) baleset (1) bánk (1) bánki tó (1) bányató (2) bátor tábor (3) békéscsaba (2) beszámoló (1) betegség (4) bezdán (1) budakalász (1) bukóforduló (2) búvárúszás (1) cetrend (15) cetrend 2012 (1) channel swim (1) cipzár (5) crikvenica (3) csapásszám (7) css (6) csúsztatás (23) dagály (1) deszka (1) dorog (1) duna (3) duna kupa (2) edzés (1) edzésterv (3) edzettség (1) egykezes (1) éjszakai úszás (1) elemzés (1) elfordulás (2) élménybeszámoló (1) élménykülönítmény (3) elsőkvadráns (4) eltolás (1) energiazselé (1) erő (1) esés (1) északiséta (1) étkezés (1) fájdalom (1) feel for the water (1) fogyás (1) fogyókúra (2) fúrógép (1) fűzfői átúszás (1) gárdony (1) gerinc (1) gerincsérv (1) géza úszás (5) göd (2) golf (5) goswim (1) grant hackett (2) gyakorlat (2) gyógyír (1) gyorsítás (16) gyorsúszas (1) gyorsúszás (98) gyula (1) hackett (3) hajlított könyök (1) hányados (1) hármas levegő (24) hatékonyság (1) hátfájás (2) hatos láb (1) hatos lábtempó (2) hátúszás (52) hetes levegő (1) hideg (1) hideg víz (1) hírek (1) horvátország (4) hosszútávúszás (1) hullámzás (1) ice swimming (1) idegesség (1) időeredmények (1) igyunk rája (1) iránytartás (1) ismétlések (1) i love balaton 2x (1) jótékonyság (3) kaja (1) kalória (1) kaptafa (1) kartempó (17) kaszálás (1) kecsap (6) kecskemét (3) kerékpár (1) kétkilcsis (1) kétoldali légzés (5) kettes láb (1) kettes lábtempó (5) kettes levegő (20) kisfiam (1) kritikus sebesség (4) lábbója (5) labrum (2) lábtempó (51) lake idro swim (1) laza (1) lazac (2) lazaság (2) leghosszabb úszás (4) legjobb 100m (3) legjobb 100m mell (2) legjobb 100m pillangó (2) legjobb 10km (3) legjobb 1500m (14) legjobb 1km (5) legjobb 200m (7) legjobb 200m hát (1) legjobb 200m mell (4) legjobb 200m pillangó (3) legjobb 200m vegyes (1) legjobb 2500m (10) legjobb 2km (16) legjobb 3km (11) legjobb 400m (9) legjobb 400m vegyes (2) legjobb 4km (11) legjobb 500m (5) legjobb 50m (9) legjobb 50m mell (1) legjobb 50m pillangó (5) legjobb 5200m (1) legjobb 5km (6) legjobb 6km (4) legjobb 7km (2) legjobb 800m (8) legjobb 8km (2) legjobb 9km (2) legjobb golf (2) legjobb gyh300 3km (3) legjobb hát 100m (1) legjobb hát 200m (2) legjobb hát 2km (1) legjobb hát 300m (1) legjobb hát 3km (2) legjobb hát 400m (2) legjobb hát 500m (1) legjobb hát 50m (6) legjobb idő (65) legjobb idők (36) legjobb kar 50m (1) legjobb láb 50m (1) legjobb medencés bá (1) legjobb mell 100m (2) legjobb mell 200m (1) legjobb mell 500m (2) legjobb tappancsos 50m (1) legjobb tappancsos láb 50m (1) légvétel (1) légzés (1) lelle beach swim (1) lendület (2) levegővétel (2) levegő nélkül (1) lupa tó (1) magas könyök (9) maraton (2) maratoni úszás (3) megfázás (1) mellúszás (3) nagyatád (2) napi adag (1) napsütés (1) neoprén (3) nyíltvíz (1) nyíltvízi úszás (4) nyílt vízi úszás (42) nyíregyháza (1) nyújtás (1) öbölátúszás (2) öbölúszás (1) öklözés (3) ökölszabály (1) oko benusica (1) olaszország (2) óra (1) ötös levegő (1) ottenstein (1) overglider (1) oxigénpiramis (1) pala (1) palatinus tó (1) pb (31) personal best (31) pillangó (2) popov (3) porckorong (1) porckorongsérv (1) porec (1) porecki delfin (1) postaverseny (1) részidők (1) révfülöp (3) risztov éva (1) ritmus (1) rövidpályás (1) ryosuke irie (1) sebesség (1) siklás (1) silo crikvenica (4) siófok (1) sport (2) sportuszoda (1) sri chinmoy (2) strand (1) swimsmooth (2) swim smooth (10) swinger (1) százalékszámítás (3) százhalombatta (1) székesfehérvár (2) szél (1) szemüveg (1) szenior úszóverseny (1) szentes (2) szerbia (1) szigliget (2) szintidő (8) szun jang (1) s alak (4) s úszás (1) tappancs (4) tappancsos legjobb 1500m (1) tappancsos legjobb 1km (1) tappancsos legjobb 2km (1) tappancsos legjobb 500m (1) tarzan úszás (1) technika (32) tejsavküszöb (4) teknőc (13) tempószám (50) tenger (7) tengeri úszás (6) tenisz (4) teniszlabda (2) tenyérellenállás (4) testmagasság (1) timex (1) timex ironman (1) tisza tó (1) tisza tó úszás (1) tiszta víz (2) tömeg (1) total immersion (2) total inmersion (1) trent grimsey (1) ú (1) újév (1) újévi csobbanás (1) új életmód (6) univer24 (1) úszás (3) uszoda (1) uszony (4) úszószemüveg (1) váll (8) vállfájdalom (36) vállkímélés (2) vállsérülés (2) váltó (5) váltott karú úszás (7) velence (2) velencei tó (4) velencei tóúszás (1) verseny (8) videó (2) zadar (1) zalaegerszeg (2) zamárdi (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • IGiveUpMyExpectations: Tudom, hogy már régi bejegyzés, de ha valaki olvassa: Az emberi szervezet képes kialakítani egy o... (2019.08.23. 10:40) Huszonötös
  • cyr45: Szia! Nem tudom, mióta írod újra a blogodat, én jó ideje nem néztem ide. Csak most értettem meg (... (2018.11.27. 23:03) Úszás - vállfájdalom
  • hanyi istók: Remélem nem kellett abbahagynod az úszást a sérülés miatt? (2018.10.17. 19:21) Crikvenica
  • cyr45: @hillaby: gondolom, még benn fogják tartani, a 25-ösben?... Így sok múlik majd azon, melyikőtöknek... (2017.03.18. 23:25) Cetrend
  • hillaby: @cyr45: Szia! A Komjádiba szoktam járni, délelőttönként egész jó, bár konténerekben öltözünk. A ví... (2016.11.23. 23:59) Dagály-búcsúztató félmaraton

Linkblog

StatCounter

Péntek délelőtt eldőlt, hogy szombaton, július másodikán tényleg megrendezik a 34. BÁ-t, és nem hiába foglaltam egy ágyat a révfülöpi Hullám Hostelben. Idén ugyanis nem akartam a reggeli autózással fárasztani magam (haha), inkább lementem előző nap este, hogy "kipihenten" úszhassak végre.

A munkahelyről futva távoztam, hogy elérjem a 19:05-ös Kék Hullám sebesvonatot a Déliben. Végül sikerült idejében odaérnem, a közértben vettem magamnak enni- és innivalót - ez utóbbi egy szénsavas ásványvíz és egy üveg vörösbor formáját öltötte.

A vonaton Háztetey úr javaslatára a Balaton-partig nem bontottam ki a bort, onnantól viszont emeltebb hangulatban töltöttem az utazást és magamat a jófajta nedűvel. Amikor kiintegettem az ablakon a vonat mellett sétáló gyerekcsapatnak, a szemben ülő hölgy átült egy másik helyre, talán ennyire ijesztő dolgot tettem?

Mire 21:42-re Révfülöpre értem, már teljesen besötétedett, és a bor is elfogyott. Végre nem annyira az foglalkoztatott, hogy mit lehetett volna még máshogy csinálni a munkahelyemen, hanem, hogy másnap reggel 7:30-kor úszom az előrehozott rajt időpontjában. Ja, az orvosi papír készen állt már, csak kicsit volt magas a vérnyomásom.

Gyorsan rátaláltam a hostelre, ennek aljában vesztemre egy kis kocsma üzemelt, éppen egy trió húzta a jófajta hegedűmuzsikát: hát még belefér egy rozé nagyfröccs. Azaz kettő, annyi csúszott le, miközben megbeszéltem, melyik ágy is lesz az enyém az egyébként kiváló, kultúrált és barátságos szálláshelyen.

Megéheztem, kisétáltam a másnapi rajt helyszínére, ahol telt ház fogadott. Mindenki a meccset nézte, én közben rántott süllőt rendeltem. És még egy nagyfröccsöt.

A meccs közben véget ért (nem tudom, ki játszott, főleg, hogy ki nyert, de nem mi, mert addigra már eljöttünk), én pedig hazasétáltam. A buli még javában tartott, és meg is szomjaztam, így gondoltam, biztos nem árthat meg még egy nagyfröccs. Az ágyat megtaláltam, sőt, le is tudtam zuhanyozni, bár a létrával - merthogy fent aludtam - már megküzdöttem. Kicsit elmértem magam: ekkor már tisztán másfél liter bor volt a pocakomban, amit a hátralévő 7 és fél óra alatt kellett feldolgoznom. De hát végül is a Balatonon vagyunk, ott belefér.

Nem aludtam túl sokat, mert reggel - illetve hajnali fél ötkor - teljesen világos volt már a szobában. Éreztem, hogy a borral még nem küzdöttem meg, de felkeltem, megmostam a fogam, megettem 2 banánt és kisétáltam a partra. 6 óra 20 körül már a nevezésnél voltam. Azt hittem, korán érkezem, de ekkor már legalább ötszáz korán kelő sporttárs várakozott a napsütésben. Nem mondom, hogy én voltam a legmásnaposabb, de az élvonalban lehettem. Közben összefutottam pár ismerőssel, megpróbáltam talpon maradni és kultúráltan beszélgetni velük.

Elérkezett az idő, fél nyolc, én pedig alig vártam, hogy a függőleges támolygásból vízszintes úszás legyen. A víz kellemes volt, inkább úgy mondom, túl meleg. Szerencsére elég elöl indultam, így az első ötszáz méter után már nem kellett előzgetnem. Csak a szomjúsággal kellett megküzdenem, de ezen könnyen segítettem pár korty Balaton-vízzel. Úszás közben egyébként se szoktam másnapos lenni, csak az izmaim kezdtek el korábban fájni a kelleténél, valószínűleg a májam az alkohol és a tejsav közül az előbbi lebontásának adott elsőbbséget.

Igazából végig jól éreztem magam, néha, amikor a csípőm kezdett "beállni", átváltottam mellre és úsztam pár tempót, közben a célt kerestem - először lelki, majd testi szemeimmel. Az időt nem néztem úszás közben, tudtam, hogy semmi haszna: gyorsabban akkor se tudtam volna úszni, ha akartam volna.

A parthoz érve a kisfiam látványa fogadott, ahogy a vízből integetett. Erre vártam mindvégig, és nagyon jól esett. Az időm PB, azaz személyes legjobb lett, 1:34:36 alatt úsztam le az 5200 métert (5. lettem a 778 35-39 éves közül). A célban meglepően sok ismerőssel találkoztam. Illetve nem is meglepetés, hisz évről évre több, hozzám hasonló megszállottat, talán kicsit őrültet ismerek meg.

oklevel.jpg

Címkék: balaton balatonboglár révfülöp balaton átúszás nyílt vízi úszás

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://usznikek.blog.hu/api/trackback/id/tr698873606

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása